-
- 10 gen
Algoritmes i spin doctors, via Brexit
Gran notícia, en particular per als compolholics, per als enganxats a la comunicació política, però també per a la gent inquieta i amb ganes de saber, en general. HBO ens ha regalat un gran film: Brexit: the uncivil war. Xalareu de principi a fi i entendre més i millor el perquè del ‘sí’ dels britànics en referèndum a la seva sortida de la Unió Europea.
Descobrireu el cervell a l’ombra de la campanya del Leave, Dominic Cummings, i amb ell tindreu, reconcentrada, una classe de com fer campanyes electorals, de com fixar objectius, de com trobar la USP (Unique Selling Proposition), de com evitar el “soroll” i buscar la coherència del relat, de com arrossegar l’adversari al teu terreny, de com fer diana en els públics objectiu via algoritmes i tecnologia (i a partir d’aquí, injectar-hi en vena fins i tot fake news)… etc., etc., etc. Boníssim (també la reflexió final, amb unes canyes pel mig, sobre les conseqüències d’allò més negatiu de tot plegat).
I a més de Cummings, a la pel·lícula trobareu (esmentats o representats) un festival d’spin doctors que a mi em té encara extasiat. La major part d’ells, assessors de comunicació dels qui ja us he parlat: Craig Oliver (que va ser dircom de David Cameron i cervell de la campanya del Remain), el mític Prince of Darkness Peter Mandelson (només en sentim la veu via telèfon), Alastair Campbell, Andy Coulson, Lucy Thomas (lobbista), Will Straw (director de campanya del Remain), Ryan Coetzee (director d’estratègia), Andrew Cooper (enquestes)… Gaudiu-ne!