-
- 28 jul
Política en hipertext
¿Què tenen en comú Alícia Sánchez-Camacho, José Zaragoza, Susana Díaz (l’hereva de José Antonio Griñán) i el ministre Miguel Arias Cañete? Depèn de si volem fer clic en algun dels enllaços que n’expliquen el respectiu relat polític. Coses de l’hipertext, que no val només per a internet. Passen moltes coses i si ho volem tenim noms enllaçats que ens les connecten. A l’abast d’un simple clic.
Zaragoza va ser en el seu dia un factòtum del PSC i hauria estat el gran home fort de Carme Chacón al comandament de l’estructura del PSOE si ella hagués aconseguit la secretaria general del partit. Ara calla. I els qui el coneixen bé tenen clar que el seu recorregut polític ha enfilat la recta final. Assumeixen, des del PSC, que «si no tingués alguna cosa a veure en el cas de l’espionatge de Método 3 ja hauria sortit a mossegar» contra els qui l’assenyalen. Per reblar el clau, des del PSC mateix ho admeten: «Lluïsa Bruguer (la gerent del partit, imputada en el cas) no ha fet mai res que no li hagin manat». I el seu superior jeràrquic ha estat sempre el secretari d’Organització, és a dir, Zaragoza en els temps de la gravació del famós dinar de Sánchez-Camacho a La Camarga. Clic. Enllaç.
¿S’han fixat qui compareix en els últims temps per parlar en nom del PSC sobre el tema? Esteve Terrades, l’actual secretari d’Organització. No Jaume Collboni, el portaveu del partit. Es pot llegir en clau de posar un perfil baix davant les càmeres per mirar de treure ferro a l’afer, o es pot llegir en clau de deixar clar de quina àrea penjava el link socialista amb el cas Método 3. Clic. L’hipertext.
Com al PP. ¿De què depèn que en una propera remodelació ministerial Sánchez-Camacho trobi un retir daurat a Madrid? Per exemple de si Arias Cañete va de cap de llista del PP a les eleccions europees o a unes andaluses anticipades. Clic. La recomposició de peces pot no ser la mateixa, per exemple pel que fa a la quota femenina aquí, allà o a l’altre front. Tot depèn molt de tot. En aquest cas, en part, d’allò que decideixi Susana Díaz com a nova presidenta de la Junta d’Andalusia. ¿Avançarà comicis o no? Clic. Com a secretària d’Organització del PSOE-A, va ser dona clau en la cursa de Chacón per liderar el partit a nivell estatal. Zaragoza movia tropes pertot, i ella ho feia a Andalusia juntament amb Máximo Díaz-Cano, llavors coordinador de campanya de Chacón, ara secretari general de Presidència a la conselleria de Díaz, antic home de José Bono i José María Barreda a Castella-la Manxa, i seguiríem els links i no els acabaríem. Clic, clic, clic. L’hipertext. Enllaços, molts d’ells entre bambolines.
(Per llegir l’article a EL PERIÓDICO, cliqueu aquí)