-
- 08 nov
Jo lluito, ¿tu lluites?
CAPACITAT ORATÒRIA: 7
Clar, didàctic, no dubitatiu. Va marcar el primer tram, desviant el focus d’atenció sobre la gestió socialista per enfocar a les possibles mesures del PP si governa. Les seves preguntes constants a l’adversari, i l’observació reiterada que aquest no responia, el feia lluitador, batallador, però també transmetia la imatge que fins i tot ell ja veu Rajoy de president. Hàbil al demanar concrecions però no donar-les ell, que és del partit governant.
LLENGUATGE NO VERBAL: 6
A l’arribar, el gest molt repetit de buscar amb les mans els punys de la camisa va denotar nervis. Una vegada assegut, com darrere de la taula de portaveu del govern al seu dia, ja va ser tota una altra cosa. Mirada més nítida a càmera i a l’oponent des del primer minut. Més efectiu. Transmetia més preparació, més domini dels temes i del debat. En certs moments potser va transmetre un gest crispat.
ELECCIÓ DE VESTUARI: 4
Diuen que d’excursió no has d’estrenar calçat. Un consell similar s’hauria d’aplicar a la indumentària dels contrincants en un debat polític. Si sembla que estrenes americana, malament. Ha de ser com la pell. Que t’hi sentis còmode, com si no hi fos. Ahir semblava que Rubalcaba estrenés americana. I camisa. I també corbata. La camisa blava, amb corbata blava, li feia la cara apagada. Zero originalitat. Però també zero risc (…)
(Per llegir l’article complet a El Periódico, cliqueu aquí)