-
- 20 oct
Corredor per la foto
Està molt de moda que els polítics s’autodefineixin com a corredors de fons. Però jo els proposo una alternativa: corredors per la foto. Que ho admetin, que els altres hi empatitzarem segur. Perquè això sí que és suar la cansalada, i no la carrera de fons. Quina vida més soferta, enganxats tot el dia a la necessitat de sortir a la foto, i a poder ser al bell mig de la instantània.
José Blanco, ministre de Foment, portaveu del govern espanyol i vicesecretari general del PSOE va començar tímid, però amb els anys, a més de guanyar en telegènia i de perdre en diòptries via operació (l’una de màrqueting, l’altra quirúrgica), ha despuntat com un corredor per la foto amb pocs competidor a l’alçada.
La jugada que ha volgut perpetrar aquesta setmana a tomb del corredor mediterrani n’ha estat un nou botó de mostra. Perquè quan va començar com a ministre, va quedar clar que la seva prioritat era Madrid, per tant, un cop més, la concepció radial de les infraestructures ferroviàries a l’Estat. Es va fer totes les fotos del món amb la presidenta madrilenya, Esperanza Aguirre, i amb l’alcalde Alberto Ruiz Gallardón. Aguirre, flagell de socialistes, el va arribar a elogiar, i molt. Els flaixos paraven bojos.
Ara fa unes setmanes, la foto va córrer a protagonitzar-la amb el ministre francès del seu ram, en teoria per signar un document davant Brussel·les que defensava l’opció del corredor mediterrani, però també el traçat típic radial al voltant (com no?) de Madrid. És a dir, tot i res. I el cas és que se n’ha sortit. Al final, per fi, Catalunya obté el reconeixement internacional a l’eix mediterrani, però Madrid podrà decidir si dedicar prioritàriament recursos a aquesta opció o a l’altra. I ja hi som. Tots els camins porten a Madrid, malgrat que en aquesta ocasió pinta que ens en sortirem perquè amb nosaltres, en pack, hi van País Valencià, Múrcia i les Balears.
Ahir Blanco, conscient de son èxit, estava pletòric, però podria haver-ho estat més, en un acte convocat per Foment (molt oportunament) a la Cambra de Comerç de Barcelona, el dia D de la Decisió de Brussel·les sobre la prioritat d’un traçat tan esperat per la part catalana (…)
(Per llegir l’article complet i fer-hi comentaris, cliqueu aquí)
(I aquí us deixo també la secció llampec de can El Consultori del Doctor Aira, ahir a Catalunya Ràdio. L’àudio)